Brodawki to problem natury estetycznej, który powodują wirusy. Brodawka pojawia się na skórze dłoni, stóp, w obszarze narządów płciowych oraz błonach śluzowych gardła. Może się zdarzyć, że brodawka ulokuje się również na oku. Brodawki pojawiają się na skórze w przypadku zarażenia wirusem HPV, czyli brodawczaka ludzkiego. Istnieje ponad 100 odmian tego wirusa, a aż 40 rodzajów przenosi się drogą płciową.

Brodawka w fazie początkowej to niewielka i twarda narośl na skórze przypominająca guzek. Jej struktura jest szorstka i nierówna oraz przybiera kolory od białego, poprzez różowy i brązowy. Może się również zdarzyć, że w środku brodawki będą widoczne czarne punkciki. W kolejnej fazie rozwoju wirusa, może pojawiać się więcej brodawek a te obecne dotychczas mogą się powiększać.

Istnieje podział na brodawki zwykłe, które pojawiają się najczęściej na dłoniach, palcach u rąk oraz stopach. Brodawki te nie powodują swędzenia, ale mogą przysparzać dolegliwości bólowych. Natomiast inny rodzaj brodawek – brodawki płaskie występują na skórze twarzy u dzieci. Kolejnym rodzajem są brodawki płciowe nazywane kłykciami kończystymi. Zlokalizowane są w obszarach narządów płciowych oraz odbytu. Ich pojawienie się może powodować dyskomfort podczas stosunku, a w przypadku kobiet mogą przyczyniać się do raka szyjki macicy.

Pojawienie się brodawki, niezależnie od rodzaju, powinno być skonsultowane z lekarzem, ponieważ jedynym sposobem leczenia jest ich usunięcie. Odbywa się to poprzez maści oraz kremy lub specjalne zabiegi. Sposób leczenia uzależniony jest od ulokowania brodawki oraz jej rozmiarów i zagnieżdżenia w skórze. Poniżej przedstawiamy skuteczne zabiegi na szybkie pozbycie się kurzajek różnego rodzaju.

Proponowane metody leczenia, zabiegi, konsultacje:

Laserowe usuwanie zmian skórnych

szczepionka hpv warszawa

Szczepionka przeciw wirusowi HPV

laserowe usuwanie brodawek lojotokowych

Laserowe usuwanie brodawek łojotokowych

laserowe usuwanie kurzajek

Laserowe usuwanie kurzajek

laserowe leczenie tradziku rozowatego warszawa

Laserowe leczenie trądziku różowatego

wideodermatoskopowa ocena zmian na skorze glowy warszawa

Wideodermatoskopowa ocena zmian na owłosionej skórze głowy