Zatoki to wypełnione powietrzem jamy, które znajdują się we wnętrzu twarzoczaszki w okolicy nosa. Pełnią one wiele ważnych funkcji. Jakich? Przede wszystkim, nawilżają i ogrzewają wdychane powietrze. Oprócz tego chronią mózgoczaszkę przed urazami. Wszelkie schorzenia zatok mogą być bardzo niebezpieczne, dlatego też nie należy ich lekceważyć.

Dysfunkcje najczęściej spowodowane są powstawaniem stanów zapalnych, infekcji wirusowych, bakteryjnych oraz grzybiczych, które blokują ujścia zatok. Stany zapalne mogą objawiać się uczuciem zatkanego nosa, katarem, obrzękami na powiekach i w okolicach nosa, bólem głowy oraz problemami z węchem. Objawy te często kojarzone są z przeziębieniem i wiele osób je bagatelizuje. Trzeba jednak pamiętać, że choroby zatok wymagają konsultacji ze specjalistą. Warto więc skontaktować się z naszą kliniką OT.CO i skorzystać z profesjonalnej pomocy laryngologa.

Leczenie zatok może być prowadzone na kilka sposobów. Często wykorzystywaną techniką jest donosowe aplikowanie preparatów soli fizjologicznej, środków rozrzedzających wydzielinę, a także produktów obkurczających błonę śluzową. W przypadku poważniejszych dysfunkcji należy zastosować zabiegi chirurgiczne eliminujące przyczyny choroby. Warto podkreślić, że zabiegi nie powinny budzić lęku. Nasi specjaliści wykonują je precyzyjnie, skutecznie i bezinwazyjnie.

We współczesnej laryngologii wykorzystywane są wyspecjalizowane metody leczenia zatok nieingerujące w zdrowe tkanki. Dzięki temu zabiegi cechują się wysokim poziomem bezpieczeństwa, a ponadto nie pozostawiają trwałych śladów na skórze. Laryngolodzy z Kliniki OT.CO wykorzystują najnowocześniejsze przyrządy umożliwiające szybką likwidację schorzenia. Ponadto, w trakcie zabiegów można skorzystać z miejscowego znieczulenia.

Chcesz pozbyć się uciążliwego bólu zatok? Nie czekaj na cudowną poprawę. Zgłoś się do naszej Kliniki OT.CO i umów wizytę u laryngologa.