Gardło jest bardzo ważną częścią ludzkiego organizmu. Stanowi łącznik dla drogi oddechowej i pokarmowej. Prawidłowo funkcjonujące gardło umożliwia swobodne oddychanie, przełykanie pokarmów, a także bierze udział w generowaniu mowy. Jest również barierą ochronną przed chorobami i wirusami. Gardło nie może jednak skutecznie spełniać swoich funkcji, gdy zostaje zainfekowane.

Choroby gardła mogą dotyczyć części nosowej, ustnej lub krtaniowej. Przenoszą się zazwyczaj drogą kropelkową, co wpływa na bardzo szybkie rozprzestrzenianie infekcji. Dlatego też bardzo ważne jest szybkie wykrycie problemu i dobranie odpowiedniego leczenia. Diagnostyką oraz dobraniem formy terapii zajmuje się laryngolog, z którym możesz umówić wizytę w naszej Klinice OT.CO!.

Do najczęściej występujących schorzeń należy zapalenie gardła, a także angina. Zapalenie jest zazwyczaj spowodowane infekcjami bakteryjnymi lub wirusowymi. Powoduje silny ból, trudności z przełykaniem pokarmu, a czasem także suchy kaszel. W tym przypadku laryngolog może zalecić stosowanie leków przeciwbólowych oraz przeciwzapalnych. Warto podkreślić, że nieleczone zapalenie gardła grozi wywołaniem przewlekłej, trudnej do zwalczenia choroby.

Z kolei angina jest ostrym zapaleniem błony śluzowej. Objawem schorzenia może być katar, ból mięśni oraz ogólne zmęczenie. Najskuteczniejszym sposobem leczenia jest wdrożenie antybiotykoterapii. Ból gardła może wynikać również z innych dysfunkcji, których zidentyfikowanie jest możliwe jedynie z pomocą specjalisty.

W Klinice OT.CO  korzystamy z najnowszych metod diagnostycznych, takich jak endoskopia. Technika ta pozwala na dokładne zbadanie gardła i dotarcie do trudno dostępnych miejsc, co znacznie przyspiesza wykrycie przyczyn choroby. Precyzyjna i trafna diagnoza umożliwia dobranie sposobu leczenia do specyfiki problemu.

Jak skutecznie zwalczyć ból gardła? Nie lekceważ objawów infekcji. Zgłoś się do Kliniki OT.CO i umów wizytę z naszym specjalistą laryngologiem. Zapraszamy do kontaktu!