Konsultacje i zabiegi

badania kliniczne otco clinic warszawa
Wiele osób cierpi na nadmierne wypadanie włosów lub choroby skórne, które wywoływane są przez wiele czynników. Na szczęście nowoczesna medycyna umożliwia prowadzenie badań klinicznych, które mają na celu zwiększenie skuteczności leczenia takich schorzeń, jak łysienie plackowate, łuszczyca, czy atopowe zapalenie skóry. Badania kliniczne pozwalają opracować nowe leki oraz metody leczenia dostosowane do poszczególnych chorób uwzględniając ich specyfikę.

Nowoczesne leczenie łysienia plackowatego

Badania kliniczne nad łysieniem plackowatym pozwoliły na szczegółowe określenie czynników, które najczęściej powodują schorzenie oraz na opracowanie skutecznych metod leczenia. Jako że łysienie plackowate dość często występuje zarówno u kobiet, jak i mężczyzn, nowoczesne leczenie przynosi pacjentom ulgę i pozwala na osiągnięcie zadowalających efektów. Jedną z najskuteczniejszych metod walki z łysieniem plackowatym jest między innymi mezoterapia oraz naświetlanie promieniami UVA, UVB, PUVA. Mezoterapia to innowacyjna metoda, która polega na wprowadzeniu pod skórę dotkniętą łysieniem specjalnie opracowanego koktajlu odżywczego. Skład tego koktajlu lekarz indywidualnie dobiera dla danego pacjenta, przez co zabieg jest niezwykle efektywny. Substancje odżywcze wprowadza się pod skórę za pomocą cienkich igieł, dzięki czemu zabieg jest precyzyjny i praktycznie bezbolesny. Inną nowoczesną metodą leczenia łysienia plackowatego jest naświetlanie promieniami, które skutecznie zatrzymuje wypadanie włosów, a ponadto pobudza cebulki włosowe, przez co pojawiają się nowe włosy. Co więcej, badania lekowe pozwoliły na wyodrębnienie nowej generacji leków, jakimi są inhibitory kinaz tyrozynowych JAK. Lek ten powoduje hamowanie reakcji immunologicznych, które są główną przyczyną łysienia plackowatego.

Innowacyjne leczenie łuszczycy

Łuszczyca to choroba, która ma podłoże zarówno genetyczne, jak i immunologiczne i środowiskowe. Jednak nie określono jednoznacznej przyczyny, która powoduje pojawienie się łuszczycy. Z tego względu jej leczenie jest długie i wiąże się z częstymi nawrotami do objawów. Jednak lekarze opracowali nowe metody leczenia, które pozwalają na ustąpienie zmian oraz na zapobieganie ich powrotowi i rozwojowi w bardziej zaawansowane stadium. Leczenie łuszczycy, szczególnie w ciężkiej postaci wymaga nowoczesnych metod, które pozwolą na złagodzenie przebiegu choroby. Propozycją jest lek apremilast, który jeszcze nie jest dostępny. Apremilast posiada odmienny do pozostałych leków mechanizm działania, który polega na hamowaniu enzymu fosfodiesterazy 4 oraz związku TNF – alfa[2]. Dzięki temu procesy zapalne są skutecznie łagodzone. Badania kliniczne pozwoliły również na opracowanie nowoczesnej terapii, jaką są małe molekuły, czyli leki chemiczne, które wnikają do komórek. Po przedostaniu się do wnętrza komórek potrafią zmieniać biochemiczne mechanizmy komórkowe, co powoduje modyfikacje w funkcjonowaniu mającą wpływ na złagodzenie stanu zapalnego.

Atopowe zapalenie skóry

Atopowe zapalenie skóry, czyli AZS to równie kłopotliwa przypadłość. Jednak i tutaj badania kliniczne pozwoliły na nowe leki, które pomagają w efektywnym leczeniu choroby. AZS często występuje u dzieci, dlatego opracowanie nowoczesnego leczenia stanowiło wyzwanie. Jednak badania kliniczne dały możliwość potwierdzenia, że inhibitory kalcyneuryny mogą być skutecznym lekiem w walce z AZS nawet u dzieci poniżej 2 roku życia. Inhibitory kalcyneuryny, czyli takrolimus i pimekrolimus zmniejszają ilość zaostrzeń i stanów zapalnych oraz ograniczają zużycie glikokortykosteroidów. To z kolei oznacza, że minimalizują ryzyko powstania szkód posteroidowych.

Inną nowoczesną metodą leczenia atopowego zapalenia jest nowy lek biologiczny o nazwie Dupixent, który jest ludzkim przeciwciałem monoklonalnym. Dzięki temu lek hamuje nadmierne przekazywanie sygnałów przez białka IL-4 i IL-13, które odpowiedzialne jest za powstawanie stanu zapalnego u pacjentów. Lek ma postać ampułostrzykawek, które wprowadza się pod skórę. W efekcie swędzenie oraz zmiany z powierzchni skóry są łagodzone i usuwane.

Jeśli dotychczasowe leczenie łysienia plackowatego, łuszczycy bądź atopowego zapalenia skóry nie przyniosły efektów, to zachęcamy do skorzystania z naszej profesjonalnej oferty leczenia opartej na innowacyjnych metodach leczenia. Dzięki licznym badaniom klinicznym nasi specjaliści w leczeniu każdego schorzenia wykorzystują najnowocześniejsze leki oraz zabiegi.