Zmiany na skórze mogą pojawiać się również w obrębie narządów płciowych. Jak każda zmiana skórna, również ta, która pojawiła się, na penisie powinna być skonsultowana z lekarzem, ponieważ znamiona w obrębie narządów płciowych mogą świadczyć o infekcji lub chorobie.
Znamiona na penisie mogą pojawiać się w różnych jego obszarach. Ponadto zmiany skórne mogą występować samoistnie, lub może im towarzyszyć szereg innych dolegliwości. Przykładowo mężczyzna może odczuwać ból podczas oddawania moczu, może też pojawić się ból podbrzusza, świąd w okolicach intymnych oraz ogólne złe samopoczucie.
Jeśli pojawią się krostki na penisie i takie objawy, należy natychmiast zgłosić się do lekarza, ponieważ mogą one świadczyć o infekcji bakteryjnej lub grzybiczej, które często towarzyszą chorobom przenoszonym drogą płciową. Należy mieć na uwadze, że brak odpowiedniego leczenia w przypadku chorób wenerycznych może doprowadzić do poważnych powikłań, w tym i problemów z płodnością.
Znamiona skórne na penisie mogą mieć również charakter nieinfekcyjny i należeć do znamion barwnikowych lub innych o charakterze estetycznym. Znamiona mogą rosnąć lub pozostawać bez zmian. Ponadto w większości przypadków nie towarzyszą im żadne inne dolegliwości. Jednak mogą stanowić dla mężczyzny nieestetyczną zmianę i powodować kompleksy. W przypadku zmian barwnikowych konieczne jest badanie pod dermatoskopem, aby wykluczyć, czy znamię jest bezpieczne dla naszego zdrowia.
Leczenie w przypadku zmian skórnych spowodowanych chorobami wenerycznymi polega na podaniu odpowiednich wieków. Natomiast w przypadku znamion możliwe jest ich usunięcie.

Polecane zabiegi