Uczucie świądu jest o wiele bardziej dokuczliwe niż ból. Przyczyną swędzenia skóry może być stan zapalny, któremu towarzyszą czerwone plamy. Jeżeli na skórze dodatkowo pojawiają się drobne czerwone krostki, mogą być objawem atopowego zapalenia skóry.

Przyczyn pojawienia się świądu jest bardzo wiele. Najczęstszy – nie chorobowy – to spadek temperatury. Zmniejsza się wtedy poziom nawodnienia skóry, przez co możemy odczuwać swędzenie. Niekorzystny wpływ ma także noszenie ubrań wykonanych z tkanin, które działają drażniąco na skórę.

Pojawiający się świąd może być objawem pewnych chorób. Świąd występujący na szyi często jest efektem problemów cholestatycznych z wątrobą. Choroby nerek,  tarczycy, łuszczyca, łupież, liszajec, czy nawet problemy psychiczne również mogą być odpowiedzialne za pojawienie się świądu.

Swędzenie skóry może być objawem poważnej choroby, dlatego nie powinniśmy go lekceważyć. Bardzo ważna jest prawidłowa diagnostyka i ustalenie przyczyny pojawienia się problemu. Jeśli na skórze zaobserwujemy świąd, powinniśmy udać się do specjalisty dermatologa. Pomoże on w ustaleniu przyczyny pojawienia się problemu oraz dobraniu prawidłowego leczenia. W przypadku nasilenia uczucia świądu zaleca się wykonanie biopsji diagnostycznej zmian skórnych.

W naszej klinice mogą Państwo skorzystać z porad specjalistów oraz we właściwy sposób dobrać sposób leczenia problemu. Pamiętajmy, że bagatelizowany świąd skóry może doprowadzić do poważnych problemów zdrowotnych.

Polecane zabiegi