Opadająca powieka to przypadłość, która może niekorzystnie wpływać na efekt estetyczny twarzy oraz powodować problemy w codziennym życiu. Najczęściej występuje jednostronnie i w 90 % przypadkach ma charakter wrodzony.

Ptoza dotyczy wyłącznie górnej powieki oka i polega na zmniejszeniu wysokości szpary powiekowej po stronie chorej. Prawidłowy brzeg rzęsowy u osoby dorosłej powinien wynosić 1,5 mm. U osób z opadającą powieką, znajduje się niżej i może przesłaniać źrenice.

Ptoza może mieć charakter wrodzony lub nabyty. W większości przypadków wrodzonych wynika z nieprawidłowego rozwoju mięśnia dźwigacza powieki. W przypadku nabytej wady przyczyną są zmiany inwolucyjne rozcięgna lub przerwanie jego przyczepu. Opadanie powieki o charakterze rozcięgnowym może być związane z nadmiernym tarciem oka lub długotrwałym noszeniem soczewek kontaktowych.

W razie wystąpienia opadania powieki, należy udać się na konsultację okulistyczną, a następnie w zależności od przyczyny prowadzić dalszą diagnostykę u chirurga szczękowo –  twarzowego, okulisty lub neurologa. Specjalista pomoże w określeniu przyczyny powstałego problemu oraz w doborze właściwego leczenia.

Warto również skorzystać z dostępnych metod leczenia jakimi są zabiegi medycyny estetycznej oraz chirurgii. Ich zadaniem jest poprawa plastyki mięśni okrężnych oczu. Gwarantują one redukcję zmian odpowiedzialnych za opadanie powieki.

W naszej klinice oferujemy zabieg blefaroplastyki, HIFU oraz wykorzystanie komórek macierzystych. Każdy z tych zabiegów pomoże uporać się z problemem ptozy.

Proponowane metody leczenia, zabiegi, konsultacje:

modelowanie twarzy zabieg hifu

HIFU Modelowanie twarzy

komorki macierzyste anti aging

Komórki macierzyste na starzenie się skóry

modelowanie sylwetki zabieg hifu

HIFU Modelowanie sylwetki