Starzenie skóry to problem, który dotyczy wielu z nas niezależnie od wieku. Skóra wraz z upływem czasu traci swoją jędrność oraz elastyczność. Istnieje podział na dwa typy starzenia się skóry oraz teorie wyjaśniające, w jaki sposób dochodzi do tego procesu.

Objawy starzenia się to naturalny proces biologiczny. Skóra stanowi funkcję ochronną narządów wewnętrznych przed światem i jest narażona na działanie wielu czynników, które przyspieszają procesy starzenia.

Proces starzenia skóry możemy podzielić na dwa rodzaje:

• Starzenie endogenne – związane ze zmianami hormonalnymi, czynnikami genetycznymi, ale też m.in. brakiem witamin i nieodpowiednią dietą.
  • Starzenie egzogenne – zależne od czynników środowiska, promieniowania UV, zanieczyszczeń środowiska, nieodpowiedniej pielęgnacji.

Pierwsze objawy starzenia skóry są przyczyną dużego ubytku kolagenu. Zmarszczki, wiotkość oraz suchość skóry, przebarwienia, rumień – to niektóre z objawów starzenia się skóry.

W walce z tym problemem niezbędna jest odpowiednia pielęgnacja skóry, zbilansowana dieta oraz ochrona przed promieniami UV. Jednak zmarszczki oraz niedoskonałości skóry mogą zniknąć, jeśli poddamy się zabiegom medycyny estetycznej. Specjalistyczne zabiegi, takie jak: Face Fitness, złuszczanie naskórka peelingiem chemicznym, lipolifting, dermapen, ujędrnianie skóry plazmą helową oraz laserowe usuwanie zmarszczek mają za zadanie pobudzenie krążenia, zwiększenie utlenowania tkanek oraz ułatwienie odprowadzenia zbędnych produktów przemiany materii.

Zabiegi pomagają zachować młodszy i zdrowszy wygląd skóry. W zależności od przyczyny i rodzaju starzenia się skóry oferujemy poniższe metody, które pomogą w walce z problemem.

Proponowane metody leczenia, zabiegi, konsultacje:

face fitness gimnastyka twarzy

Face Fitness

peeling chemiczny warszawa

Złuszczanie naskórka peelingiem chemicznym

lipofilling warszawa

Lipofilling - modelowanie sylwetki własnym tłuszczem

dermapen warszawa

Dermapen