Problem zgrzytania zębami często występuje nieświadomie. Jest to proces objawiający się głównie zgrzytaniem zębami czego efektem są takie problemy zdrowotne, jak bóle głowy, problemy stomatologiczne, czy nawet kłopoty z kręgosłupem, słuchem oraz wzrokiem.

Bruksizm staje się problemem społecznym i częściej występuje w krajach wysoko rozwiniętych. Dotyczy on w większym stopniu młodych kobiet. Problem zgrzytania zębami wynika przede wszystkim ze stresu, samotności lub wad stomatologicznych. Nieleczona dolegliwość może skutkować poważnymi konsekwencjami.

Zgrzytanie zębami występuje, gdy podczas nocnego relaksu zęby nie opierają się o siebie w sposób prawidłowy. Szczęka nie otrzymuje więc odpowiedniej pozycji i rozpoczyna się tarcie górnych zębów o dolne. Bruksizm występuje także u osób ze zmianami chorobowymi, np. problemami reumatycznymi. Podczas ataku zgrzytania zaciskamy szczęki nawet 10 – cio krotnie silniej, niż kiedy gryziemy twardy pokarm. Ścieraniu ulega więc szkliwo, wykruszają się plomby, a nawet łamią zęby.

Bardzo ważne jest, aby nie bagatelizować problemu zgrzytania zębami. Warto udać się na konsultację lekarską, podczas której ustalona zostanie przyczyna problemu oraz dobrane odpowiednie środki leczenia.

W naszej klinice mogą Państwo skorzystać z leczenia bruksizmu botoksem. Jest to jedna z najskuteczniejszych metod walki z problemem. Zabieg ten powoduje skuteczne rozluźnienie mięśni szczęki, co niweluje zacisk mięśni żwaczy. Efekty są widoczne już po pierwszym zabiegu, a rezultaty utrzymują się od 4 do 6 miesięcy.

Proponowane metody leczenia, zabiegi, konsultacje