Róg skórny to zmiana o bardzo nieestetycznym wyglądzie. Może pojawiać się na całym ciele, jednak często obserwuje się jej powstawanie na skórze twarzy i głowy u osób starszych po 60. roku życia. Dużo częściej zmiana ta pojawia się u osób z jasną karnacją. W przypadku wystąpienia rogu skórnego w młodym wieku, bardzo ważna jest diagnostyka, ponieważ jego pojawienie się może świadczyć o stanie zapalnym lub nowotworze.

Za przyczynę powstawania rogu skórnego uważa się nadmierne rogowacenie naskórka. Na jego skutek na skórze powstają guzy oraz gromadzi się kreatyna o żółtobrunatnym kolorze oraz nierównej powierzchni. Guzy posiadają różne rozmiary oraz nieregularne kształty.

Róg skórny występuje bezobjawowo. Z czasem można zauważyć zgrubiałą narośl, której może towarzyszyć swędzenie, ból oraz podrażnienie powierzchni skóry. Po uszkodzeniu rogu skórnego pojawia się różowa, lekko sącząca i krwawiąca powierzchnia. Narośl oraz wykwity mogą utrzymywać się na skórze nawet kilka lat a swoim wyglądem przypominać rogi zwierzęce.

Rogi skórne powinny być usuwane oraz badane pod kątem nowotworu. Nasza klinika oferuje kilka profesjonalnych zabiegów, których celem jest skuteczne usunięcie zmiany skórnej. Najczęściej stosuje się chirurgiczne wycięcie rogu skórnego, które zapewnia całkowite usunięcie zmiany wraz z potrzebnym marginesem tkanek. Dodatkowo zabieg chirurgicznego usuwania rogu skórnego warto rozszerzyć o laseroterapię oraz krioterapię. Podczas zabiegu wycięcia rogu skórnego pobierany zostaje jego fragment, który następnie poddaje się badaniu histopatologicznemu w celu wykluczenia nowotworu.

Polecane zabiegi