Hormony pod lupą!

Nasz organizm to fabryka różnego rodzaju hormonów. Czasem jednak, jak to w produkcji bywa, zdarzają się nadwyżki albo niedobory. Niestety ani jedne ani drugie nie mają zbyt dobrego wpływu na nasze zdrowie, samopoczucie oraz… wygląd.

Drobne nieprawidłowości są przez nas często w ogóle nie odczuwane, ale większe mogą prowadzić do wielu przykrych dolegliwości, a nawet chorób. Dlatego też potrzeba stałej kontroli, aby utrzymać w organizmie równowagę hormonalną i móc jak najwcześniej skorygować ewentualne odchylenia od normy. Czujesz się zielony w tym temacie? Nie szkodzi, wystarczy, że pozwolisz nam o siebie zadbać, ot co!

Endokrynologia a wygląd

Skoro mowa o ofercie Kliniki Dermatologii, Medycyny Estetycznej i Chirurgii Plastycznej, to warto podkreślić, że ilość wydzielanych w organizmie poszczególnych rodzajów hormonów w dużej mierze wpływa na nasz wygląd, płodność oraz na kondycję naszej skóry, włosów i paznokci.

Nieprawidłowości w pracy gruczołów powodują choćby przyspieszenie procesów starzenia organizmu, nadmierne wydzielanie sebum, nadmierną suchość skóry, trądzik, łysienie, nadmierne owłosienie czy też powstawanie charakterystycznych, nieestetycznych woli tarczycowych w okolicach szyi. Płynie z tego wniosek taki, że o równowagę hormonalną trzeba stale dbać dla zdrowia, ale też dla wyglądu. A my chętnie Ci w tym pomożemy, ot co!

Problemy hormonalne mogą wpłynąć negatywnie na wygląd człowieka, dlatego problemy estetycznie warto rozwiązywać u źródła. Choroby hormonalne, takie jak zaburzenia tarczycy czy nadmierna produkcja hormonów płciowych, mogą prowadzić do utraty włosów, trądziku, nadmiernej potliwości, a także do niedowagi, nadwagi lub otyłości. Jako sprawdzony endokrynolog w Warszawie, pomagamy zapanować nad hormonami i rozwiązać przyczyny problemu, zamiast wyłącznie walczyć ze skutkami.

Leczenie problemów hormonalnych pozwala na przywrócenie równowagi hormonalnej organizmu, co z kolei wpływa korzystnie na wygląd i samopoczucie. W przypadku utraty włosów, poprawa gospodarki hormonalnej może przyczynić się do zatrzymania procesu łysienia lub odwrócenia jego skutków. Leczenie zaburzeń tarczycy jest z kolei pomocne w utrzymaniu zdrowych i lśniących włosów, a także poprawia wygląd skóry i paznokci. W przypadku nadmiernej potliwości, zaburzeń miesiączkowania czy trądziku, leczenie problemów hormonalnych pozwala na zmniejszenie lub zniwelowanie tych objawów. Poprawa gospodarki hormonalnej może również pomóc w regulacji wagi ciała, co przyczynia się do lepszego samopoczucia i wyglądu.

Bez rozwiązania przyczyny, trudno pozbyć się skutków. Zapisz się do endokrynologa w Warszawie – Twoje zdrowie i uroda będą w dobrych rękach, ot co.

Endokrynologia a zdrowie

Zaburzenia w ilości wydzielanych hormonów prowadzą także do wielu chorób, takich jak osteoporoza, cukrzyca, ginekomastię, zespół Cushinga czy choćby do zaburzeń płodności. Warto udać się na konsultację endokrynologiczną zaraz po zauważeniu pierwszych niepokojących objawów, co pomoże uniknąć tych chorób. A jeśli na uniknięcie jest już za późno, nasi specjaliści postarają się zrobić wszystko, aby dobrać dla Ciebie najodpowiedniejszy sposób leczenia.

Do każdego przypadku podchodzimy bardzo indywidualnie, co gwarantuje dobre rozpoznanie przyczyn choroby. Jeśli okaże się to konieczne, otrzymasz od nas skierowanie na dodatkowe badania, które pomogą dokładniej zdiagnozować problem dotyczący Twojego organizmu. Wszelkie badania diagnostyczne i testy możesz wykonać na miejscu, w naszej Klinice, gdzie codziennie od rana czeka na Ciebie wykwalifikowana pielęgniarka gotowa do pomocy niezbędnej w szybkim i poprawnym rozwikłaniu przyczyny dolegliwości, z którymi się zmagasz. A wszystko dlatego, że za główny cel stawiamy sobie skuteczność, ot co!

Kompleksowe podejście do problemu

Prawidłowa diagnoza i odpowiednie leczenie często wymaga szerszego spojrzenia na problem zdrowotny. Dlatego w przypadku zaburzeń hormonalnych często włączamy w proces diagnozy i leczenia innych specjalistów, więc nie zdziw się, jeśli zaproponujemy Ci np. konsultację z naszym wykwalifikowanym dietetykiem. Wielokrotnie zdarza się, że zaburzenia w ilości wydzielanych w organizmie hormonów mają swoją przyczynę w niewłaściwej diecie, czyli np. w diecie pozbawionej ważnych pierwiastków, jakimi są np. jod, żelazo, makro- czy mikroelementy.

Odpowiednio dobrana dieta potrafi również regulować produkcję niektórych hormonów w organizmie. Ale nie ma jednej, uniwersalnej „diety cud”. Najlepsza będzie taka, która jest ułożona specjalnie dla Ciebie, i uwzględnia Twoje indywidualne zapotrzebowanie, ot co! I tutaj znów z pomocą przychodzi nasza pielęgniarka, bo zapotrzebowanie na odpowiednie pierwiastki i składniki odżywcze określamy na podstawie szczegółowych badań krwi, które zlecamy zaufanemu laboratorium, do którego wysyłamy pobrane w Klinice próbki. Brzmi skomplikowanie? Nic bardziej mylnego. Jedyne co musisz zrobić, to dać sobie pomóc stosując się do zaleceń naszych specjalistów.

Przyjdź i przekonaj się, że endokrynologia w Warszawie w Klinice OT.CO to jest to!