Zmiany skórne występujące w postaci strupków pojawiają się niezależnie od wieku oraz płci i mogą powodować wstydliwy dyskomfort. Strupki mogą mieć różne przyczyny i być objawami chorób skóry. Pomimo tego, iż mają wstydliwy charakter nie należy lekceważyć tego problemu, ponieważ może on doprowadzić do poważnych kłopotów zdrowotnych.

U młodych osób strupki i krosty są skutkiem procesu dojrzewania i występują jako wykwity trądzikowe. Powstają na skutek nadmiernego przetłuszczania się skóry. Problem bardzo często ustępuje po zastosowaniu specjalistycznych kosmetyków. Krostki oraz strupy pojawiające się podczas okresu dojrzewania na skórze głowy nie stanowią zagrożenia dla zdrowia i zazwyczaj znikają samoistnie po osiągnięciu dojrzałości.

Zmiany skórne na głowie mogą być reakcją alergiczną organizmu, czego źródłem są źle dobrane kosmetyki. Przyczyną występowania strupków może być także nadaktywność gruczołów łojowych. Tłusta skóra stanowi idealne środowisko dla rozwoju drożdżaków, które prowadzą do powstania stanów zapalnych.

Można zapobiegać procesowi powstawania strupków poprzez dobór odpowiednich kosmetyków oraz zbilansowaną dietę. Jeśli problem już się pojawił, zaleca się konsultację dermatologiczną u specjalisty oraz skorzystanie z dostępnych metod leczenia. Badania umożliwiają cyfrową analizę obrazu oraz szybką ocenę stanu zdrowia skóry.

W naszej klinice oferujemy możliwość skorzystania z wideodermatoskopowej oceny skóry. Diagnoza badania jest dostępna kilka sekund po jego przeprowadzeniu. Daje to możliwość szybkiej reakcji na problem oraz wdrożenia odpowiedniego leczenia.

Polecane zabiegi