kalafiorowe ucho

Kalafiory na uszach, nazywane również uchem zapaśnika są dosyć często spotykanym problemem u osób trenujących sporty walki. Zdarza się, że ich pojawienie się jest uwarunkowane wypadkiem, lub uszkodzeniem mechanicznym. Sporadycznie występują również jako następstwo nieprawidłowo wykonanego piercingu uszu, infekcji lub choroby tkanki chrzęstnej, której powikłaniem mogą być deformacje ucha. Kalafiory powstają, przez uciskający na chrzęść i ochrzęstną stan zapalny, który powoduje ich oddzielenie się od siebie. Kiedy organizm próbuje poradzić sobie z problemem i doprowadzić do zagojenia się krwiaka, tkanki otaczające go przekształcają się w swoją mniej estetyczną formę i zostają zniekształcone na stałe. Stają się powykręcane, przerośnięte, zaczerwienione i opuchnięte. Nazwa zmiany wynika z jej podobieństwa do kalafiora.

Jak pozbyć się kalafiorów na uszach?

Jeśli kalafior na uchu został już uformowany, jedyną możliwością pozbycia się go jest interwencja chirurgiczna. Przed powstaniem kalafiora można zapobiegać jego pojawieniu się poprzez wdrożone na czas działania profilaktyczne. Wówczas, konieczne jest nacięcie i opróżnienie krwiaka, który powstał np. w wyniku urazu, a następnie odpowiednie zabezpieczenie go, zastosowanie prawidłowej pielęgnacji i przestrzeganie zaleconych przez specjalistę leków. Mimo podjęcia takich kroków nie zawsze udaje się zapobiec powstaniu kalafiora. W sytuacji, w której zachodzi podejrzenie, że może się on wytworzyć np. w wyniku urazu, natychmiast należy zgłosić się do laryngologa. Jeśli interwencja laryngologiczna nie przyniesie oczekiwanych efektów, konieczna będzie konsultacja chirurgiem plastycznym.

Jakie mogą być skutki kalafiorów na uszach?

Kalafiory na uszach często są przyczyną pogorszenia się zmysłu słuchu. Zwiększają także ryzyko pojawiania się infekcji uszu, a w czasie ich występowania utrudnione jest korzystanie ze słuchawek, w szczególności dousznych, pojawia się ból, a ucho wygląda nieestetycznie, dlatego większość osób, które posiadają tego rodzaju zmiany, decyduje się na leczenie chirurgiczne. Leczenie kalafiorów na uszach można przeprowadzić w Klinice OT.CO, w której pracują doświadczeni lekarze w zakresie chirurgii rekonstrukcyjnej uszu. Po przeprowadzeniu dokładnych oględzin powstałych zmian zaproponują odpowiednie leczenie i poinstruują, co robić, aby problem nie nawracał.

Polecane zabiegi