chirurgiczne modelowanie twarzy warszawa

Opuchnięta twarz jest niebywałym problemem, nie tylko z powodów estetycznych, ale również zdrowotnych. Jej obrzęk spowodowany jest zazwyczaj zatrzymywaniem krwi, limfy lub wody pod powierzchnią skóry. Opuchlizna pojawia się najczęściej na powiekach, policzkach lub na linii żuchwy. Może mieć charakter zapalny, powodować bolesność, świąd, gorączkę oraz ropnie.

Przyczyny opuchniętej twarzy

Przyczyn opuchniętej twarzy jest wiele, jedną z nich są te na tle hormonalnym. Zmiany te są zazwyczaj spowodowane chorobami tarczycy. Opuchlizna występuje wówczas w bocznych oraz dolnych częściach twarzy. Mogą również wystąpić kilka dni przed rozpoczęciem miesiączki.

Kolejną przyczyną wystąpienia tego zjawiska jest zapalenie ślinianek przyusznych – potocznie nazywane świnką. Jest to choroba zakaźna występująca zazwyczaj u dzieci, której towarzyszy znaczna opuchlizna pojawiająca się na twarzy.

Innym przykładem może być reakcja alergiczna, która występuje po zetknięciu się z alergenem pokarmowym, kontaktowym lub wziewnym. Oprócz wystąpienia opuchlizny pojawia się też uczucie swędzenia skóry twarzy. Zazwyczaj ustępuję po 24 godzinach.

Zapalenie zatok przynosowych może także wywołać taką reakcję. Jeśli chodzi o tę dolegliwość, opuchnięte mogą być policzki, oczodoły, powieki, może występować tępy ból, a także ropny nieżyt nosa.

Idealnym przykładem będzie również zapalenie tkanki łącznej twarzy spowodowane zakażeniem gronkowcem lub paciorkowcem. Ponadto opuchliznę na twarzy może wywołać róża, obrzęk naczynioruchowy, a także ropień zęba czy schorzenia nerek.

Obrzęk na twarzy powoduje zażywanie wielu leków, zwłaszcza sterydów. Działają one zbawiennie na ciężkie choroby reumatyczne, laryngologiczne czy alergiczne, ale w zamian pozostawiają wiele skutków ubocznych – jednym z nich jest powstawanie opuchlizny na twarzy.

Co zrobić, aby pozbyć się problemu

Czasami problem opuchniętej twarzy może być błahy – zbyt późne położenie się spać, spożywanie obfitych posiłków przed snem, przemęczenie, niewłaściwa pozycja podczas snu oraz wypicie alkoholu w dniu poprzednim. Alkohol bowiem głównie ten wysokoprocentowy powoduje odwodnienie, przez co resztki wody zbierają się w przestrzeniach międzytkankowych. Jest to tak zwana reakcja obronna organizmu przed odwodnieniem. W efekcie na całym ciele, jak i również na twarzy pojawia się opuchlizna. Czasem jest ona tak silna, że potrafi zmienić rysy twarzy, głównie w jej dolnych partiach.

Bardzo ważne jest, aby poznać przyczyny opuchlizny pojawiającej się na twarzy, dzięki czemu z łatwością dobierzemy odpowiednią metodę leczenia w naszej klinice. Z nami pozbędziesz się problemu opuchniętej twarzy.

Polecane zabiegi