korekcja czesci chrzestnej nosa

Problemy z oddychaniem dotyczą coraz większej liczby osób – bez względu na ich wiek czy płeć. Trudności te mogą negatywnie wpływać na codzienne funkcjonowanie i być objawem niebezpiecznych schorzeń. Jeśli więc doświadczasz duszności, przewlekłego kaszlu, świszczącego oddechu itd., nie bagatelizuj tych objawów!

Jakie są przyczyny trudności z oddychaniem?

Trudności z oddychaniem mogą mieć wiele różnych przyczyn i dotyczyć m.in. chorób układu oddechowego, serca, alergii, otyłości czy schorzeń neurologicznych. Jednym z powodów kłopotów z oddychaniem jest astma – przewlekła choroba dróg oddechowych, która powoduje ich zapalenie, skurcz czy obrzęk, utrudniając oddychanie. Przewlekła Obturacyjna Choroba Płuc z kolei obejmuje wiele schorzeń płuc, które powodują utratę elastyczności płuc i zmniejszenie przepływu powietrza.

Kłopoty z oddychaniem powoduje też zapalenie płuc czy oskrzeli, które prowadzą do obrzęku tych organów, powodując duszności i przewlekły kaszel. Niewydolność serca natomiast może przyczyniać się do nagłych napadów duszności ze względu na nagromadzenie płynu w płucach lub obniżone natlenienie krwi. Dodatkowo inne czynniki – palenie papierosów, zanieczyszczenie powietrza czy stres również powodują problemy z oddychaniem. Przyczyny są więc bardzo różne i każdorazowo w przypadku wystąpienia ich, należy udać się do specjalisty.

Wiele osób może obserwować u siebie także problemy z oddychaniem w nocy. Są spowodowane różnymi czynnikami, które obejmują zarówno warunki medyczne, jak i środowiskowe. Niektóre zaburzenia snu – bezdechy senne, przyczyniają się do przerw w oddychaniu w nocy. Refluks kwasu żołądkowego powoduje z kolei podrażnienie dróg oddechowych, co prowadzi do kaszlu i duszności – potęgując w szczególności problemy z oddychaniem w pozycji leżącej.

Problemy z oddychaniem – co pomaga?

Leczenie problemów z oddychaniem zależy od przyczyn tych dolegliwości. W przypadku chorób układu oddechowego lekarz może zalecić stosowanie leków przeciwwskazujących, które pomagają rozszerzyć oskrzela i ułatwiają oddychanie. Pomocna jest też terapia inhalacyjna obejmująca stosowanie inhalatorów z lekami rozszerzającymi oskrzela lub kortykosteroidami.

W przypadku ciężkich kłopotów z oddychaniem związanych z niskim poziomem tlenu we krwi pomaga terapia tlenowa. Jeśli z kolei trudności z oddychaniem są spowodowane infekcją, lekarz może przepisać leki przeciwbakteryjne. U niektórych Pacjentów wykonuje się także USG szyi, tarczycy czy ślinianek, usunięcie ciała obcego z nosa i wiele innych zabiegów wskazanych przez lekarza. W przypadku każdych trudności z oddychaniem należy jednak udać się do lekarza, aby ustalić najlepszy plan leczenia.

W Klinice OT.CO oferujemy wiele skutecznych technik diagnostyki, profilaktyki oraz leczenia problemów z oddychaniem. Wspólnie z Pacjentem rozwiążemy zarówno łagodne, jak i skomplikowane trudności – m.in. zatkany nos. Problem z oddychaniem zostanie więc skutecznie zażegnany.