fbpx

Trądzik kojarzony jest przez większość z nas z czasem młodzieńczym, kiedy przechodzi się przez okres dojrzewania. Najczęściej pojawienie się trądziku w tym wieku związane jest z burzą hormonów, które przyczyniają się do powstania zaczerwienień oraz ropnych wyprysków. Jednak jak się okazuje trądzik może również występować u osób dorosłych. Mimo dojrzałego wieku na skórze mogą pojawić się czerwone wypryski, ale warto wiedzieć, że przyczyna ich powstawania jest zupełnie inna. Jak zatem zapobiegać i radzić sobie z trądzikiem u osób dorosłych?

Przyczyny trądziku u dorosłych

Mówiąc o trądziku u dorosłych mamy na myśli osoby po 30. roku życia. Ta dolegliwość częściej dotyka kobiet, a przyczyn jego powstawania jest kilka. Pierwszą z nich może być trądzik przewlekły. Z trądzikiem przewlekłym mamy do czynienia wtedy, kiedy mimo osiągnięcia dojrzałości młodzieńczy trądzik ciągle pozostał lub systematycznie powraca. Innym czynnikiem powodującym trądzik u dorosłych jest podłoże hormonalne, jak cykl miesiączkowy lub problemy z tarczycą. Niestety nierzadko sami przyczyniamy się do powstawania trądziku poprzez stosowanie zbyt ciężkich i tłustych kosmetyków oraz nieprawidłową pielęgnację skóry lub stosując źle dobraną dietę.

przyczyny tradziku u doroslych

Przyczyny trądziku u dorosłych

U dorosłych powstanie trądziku może również być spowodowane stresem, szczególnie jeśli utrzymuje się przez długi czas. W okresie stresu produkowany zostaje kortyzol, który odpowiedzialny jest również za produkcję sebum, tym samym przyczyniając się do złej kondycji skóry. Nagłe pojawienie się trądziku może również być spowodowane przez:

• zwiększony poziom prolaktyny lub androgenów,
  • zespół policystycznych jajników,
  • skłonności genetyczne,
  • niedokładne oczyszczanie skóry twarzy, szyi i dekoltu z kosmetyków.

Oczywiście nie bez wpływu na kondycję naszej skóry ma palenie papierosów, czy picie kawy i herbaty w dużych ilościach lub zbyt częste sięganie po alkohol.

Jak leczyć trądzik u dorosłych?

Leczenie trądziku nie jest proste. Wymaga czasu oraz regularności. Jednak efekty leczenia są bardzo zadowalające. Jak zatem przebiega leczenie? Najważniejszą kwestią podczas leczenia trądziku u dorosłych jest zdiagnozowanie przyczyny. W zależności od tego dobiera się odpowiednią metodę, do której zalicza się:

• prawidłową pielęgnację skóry,
  • zmianę diety oraz nawyków żywieniowych,
  • zabiegi kosmetyczne,
  • zabiegi medycyny estetycznej.

Prawidłowa pielęgnacja skóry może przynieść szybkie efekty, dlatego warto o nią zadbać. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie oczyszczanie, tonizowanie, nawilżanie oraz złuszczanie. Jednak należy pamiętać, aby wybierać kosmetyki odpowiednie dla naszej skóry.

Ekspert OT.CO Clinic – dr n. med. Katarzyna Osipowicz 🩺 na łamach magazynu Gala.pl podzieliła się wiedzą na temat przyczyn oraz leczeniu trądziku u dorosłych. 🆕
Zapraszamy do lektury! ⬇️

Opublikowany przez OT.CO Clinic Środa, 27 maja 2020

Wykluczenie z diety konserwantów oraz wysoko przetworzonej żywności pozytywnie wpłynie na stan skóry. Ponadto odpowiednia ilość witamin i składników mineralnych ma duże znaczenie dla kolorytu, blasku oraz ogólnej kondycji skóry.

Laseroterapia

W walce z trądzikiem niezwykle skuteczne są zabiegi medycyny estetycznej. Należy do nich przede wszystkim laseroterapia. Jest to zabieg mało inwazyjny oraz przynoszący spektakularne efekty w walce z trądzikiem u osób dorosłych. Wszystko dlatego, że wiązka lasera zamyka rozszerzone naczynka, usuwa przebarwienia, znamiona, włókniaki blizny, a nawet rozstępy.

Klinika OT.CO

„Nasza klinika medycyny estetycznej tworzona jest przez zespół lekarzy, którzy z czystym sumieniem pomiędzy słowami „praca” i „pasja” mogą postawić znak równości. Robimy to, co od zawsze było naszym zamiłowaniem i kochamy to, co robimy. Nie pomagamy Pacjentom zmieniać wyglądu – pomagamy im odmienić swoje życie na lepsze. To zdecydowanie ważniejsza idea. Oni cieszą się lepszym wizerunkiem, a my cieszymy się ich szczęściem – ciężko ocenić, czyja radość jest większa.”