To naturalne, że każdego dnia tracimy swoje włosy. Problem pojawia się jednak, gdy zaczynają one wypadać zbyt intensywnie, co prowadzi do szybkiego przerzedzenia się czupryny. Utrata włosów to dolegliwość, która stosunkowo często dotyka mężczyzn, jednak niejednokrotnie z problemem tym zmierzyć się muszą również panie. Wśród panów dominują jednak tzw. zakola, czyli cofnięcie linii czoła na skutek utraty włosów z tych okolic. Proces ich powstawania może mieć wiele przyczyn oraz przebiegać z różnym nasileniem, jednak często trwa nawet kilka lat.

Nadmierne wypadanie włosów to problem, który skutecznie obniża poczucie własnej wartości oraz wiąże się z odczuwalnym dyskomfortem psychicznym. Objawy zakoli często pojawiają się nawet u ludzi młodych, a według statystyk już co trzeci mężczyzna między 25 a 45 rokiem życia musi zmierzyć się z tym problemem. Przyczyną powstawania zakoli może być zarówno predyspozycja genetyczna, zaburzenia hormonalne, choroby, np. tarczycy, a także niezdrowy tryb życia, jak i dieta uboga w witaminy i składniki mineralne. W naszej klinice w Warszawie poznasz przyczynę swojego problemu oraz wyleczysz zakola. Przedstawiamy wykorzystywane przez nas metody.

Badanie trichoskopowe w Warszawie – poznaj przyczynę zakoli

Szybkie rozpoczęcie leczenia zakoli pozwoli w porę zahamować wypadanie włosów, jednak najpierw trzeba poznać przyczynę łysienia. Z pomocą przychodzi tutaj bezpieczne badanie trichoskopowe, które polega na ocenie kondycji owłosionej skóry głowy i włosów za pomocą specjalistycznego urządzenia, nazywanego wideodermatoskopem. Dzięki specjalnej głowicy wyposażonej w niewielką kamerę lekarz dermatolog obserwuje obraz w 20 i 70-krotnym powiększeniu na ekranie monitora. Uzyskane zdjęcia można również zapisać w pamięci komputera, co w późniejszym czasie pomoże ocenić efekty indywidualnej terapii na zakola.

Dzięki badaniu trichoskopowemu skóra głowy oceniana jest pod względem ilości włosów i stanu mieszków włosowych oraz łodygi włosa, a także istniejących ognisk chorobowych, stanowiących przyczynę zakoli. Badanie trichoskopowe jest więc podstawą do ustalenia właściwego leczenia zakoli, dostosowanego do przyczyny tego problemu.

Zadzwoń i zapisz się na konsultację trychologiczną w Warszawie.

Mezoterapia skóry głowy jako sposób na leczenie zakoli

Mezoterapia igłowa owłosionej skóry głowy polecana jest osobom, które borykają się z problemem nadmiernego wypadania włosów w okolicach czoła. Metoda ta polega na podskórnej iniekcji za pomocą cienkiej igły niewielkich dawek substancji leczniczych w owłosione miejsca na czole, które uległy przerzedzeniu. Już po serii kilku zabiegów można zauważyć wyraźny efekt poprawy jakości włosów, zahamowania ich wypadania, a co najważniejsze – odrastania nowych baby hairs.

Stosowane w leczeniu wypadania włosów substancje aktywne pobudzają wzrost oraz hamują wypadanie włosów nad czołem. Wśród nich można znaleźć mieszanki leków przeciwzapalnych, a także witamin, peptydów i innych ważnych składników odżywczych. Każdy preparat dobierany jest indywidualnie do potrzeb skóry głowy pacjenta, a jego podskórna iniekcja przeprowadzana jest co 0,5-1,5 cm. Wykonywane cienką igłą nakłucia nie są jednak bolesne, a przeprowadzany po nich masaż głowy pozwala rozprowadzić zaaplikowane składniki na całym obszarze zmienionym chorobowo.

Zapisz się na zabieg, który odżywi Twoje włosy u podstawy.

Mezoterapia z osoczem bogatopłytkowym

Zabieg na zakola wykorzystujący osocze bogatopłytkowe to naturalna terapia z zastosowaniem własnej krwi pacjenta. Dzięki temu metoda ta jest w pełni bezpieczna i nie wywołuje alergii lub nietolerancji. Osocze bogatopłytkowe ze względu na wysoką zawartość komórek macierzystych i czynników wzrostu ma silne właściwości stymulujące regenerację skóry, dzięki czemu jego wstrzyknięcie pobudza cebulki włosowe do działania. Pierwsze efekty leczenia zakoli można zauważyć po około 3 miesiącach, jednak dla uzyskania lepszych rezultatów zaleca się wykonanie serii około 3-4 zabiegów. Aby jednak uzyskane efekty pozostały z pacjentem na wiele lat, warto pamiętać o regularnym wykonywaniu zabiegów przypominających, które zapobiegają ponownej utracie włosów.

Stymulacja wzrostu włosów metodą karboksyterapii

Inną metodą leczenia zakoli w naszej klinice jest karboksyterapia, czyli zabieg wykorzystujący dwutlenek węgla. Gaz ten jest bezpieczny dla organizmu, ponieważ powstaje w sposób naturalny w wyniku procesu oddychania. Podczas zabiegu karboksyterapii dwutlenek węgla wtłaczany jest pod skórę głowy pacjenta, gdzie poprawia utlenowanie tkanek, a także usprawnia mikrokrążenie. Zaletą tej metody jest również powstawanie nowych, niewielkich naczynek krwionośnych, które wspierają prawidłowe odżywienie cebulek włosowych. Zabieg ma na celu również pobudzenie syntezy nowych włókien kolagenowych, które biorą udział w regeneracji i odrastaniu nowych włosów. W efekcie zakola stopniowo przestają być widoczne.

Przeszczep włosów FUE

Metoda FUE (Follicular Unit Excision) na zakola, nadmierne wypadanie włosów oraz łysienie to obecnie najnowocześniejszy sposób przeszczepiania włosów na świecie. Zabieg polega na przeniesieniu pojedynczych cebulek włosowych z części potylicznej głowy w miejsce powstałych zakoli. Co więcej, zabieg nie wymaga użycia skalpela i związanej z nim długiej rekonwalescencji, dzięki czemu pacjent może szybko powrócić do swoich codziennych obowiązków. Zabieg na zakola w Warszawie może trwać nawet kilka godzin, ponieważ wymaga skrupulatnego pobierania włosów przez lekarza jeden po drugim za pomocą specjalnego urządzenia. Metoda FUE ogranicza jednak ryzyko powstawania powikłań.

Ze względu na przeszczepienie własnych cebulek włosowych zabieg pozwala osiągnąć zadowalające efekty bez ryzyka powstawania alergii. Co prawda na uzyskane efekty trzeba zaczekać około 4-12 miesięcy, jednak są one permanentne i zazwyczaj utrzymują się do końca życia. Warto więc uzbroić się w cierpliwość.

Zadzwoń i dowiedz się więcej o rewolucyjnej metodzie na zakola.

przeszczep włosów metodą FUE w Warszawie

Przeszczep włosów FUE