pierwsze oznaki starzenia pakiet zabiegow

Starzenie skóry to problem, który dotyczy wielu z nas niezależnie od wieku. Skóra wraz z upływem czasu traci swoją jędrność oraz elastyczność. Istnieje podział na dwa typy starzenia się skóry oraz teorie wyjaśniające, w jaki sposób dochodzi do tego procesu.

Objawy starzenia się to naturalny proces biologiczny. Skóra stanowi funkcję ochronną narządów wewnętrznych przed światem i jest narażona na działanie wielu czynników, które przyspieszają procesy starzenia.

Proces starzenia skóry możemy podzielić na dwa rodzaje:

• Starzenie endogenne – związane ze zmianami hormonalnymi, czynnikami genetycznymi, ale też m.in. brakiem witamin i nieodpowiednią dietą.
  • Starzenie egzogenne – zależne od czynników środowiska, promieniowania UV, zanieczyszczeń środowiska, nieodpowiedniej pielęgnacji.

Pierwsze objawy starzenia skóry są przyczyną dużego ubytku kolagenu. Zmarszczki, wiotkość oraz suchość skóry, przebarwienia, rumień – to niektóre z objawów starzenia się skóry.

W walce z tym problemem niezbędna jest odpowiednia pielęgnacja skóry, zbilansowana dieta oraz ochrona przed promieniami UV. Jednak zmarszczki oraz niedoskonałości skóry mogą zniknąć, jeśli poddamy się zabiegom medycyny estetycznej. Specjalistyczne zabiegi, takie jak: Face Fitness, złuszczanie naskórka peelingiem chemicznym, lipolifting, dermapen, ujędrnianie skóry plazmą helową oraz laserowe usuwanie zmarszczek mają za zadanie pobudzenie krążenia, zwiększenie utlenowania tkanek oraz ułatwienie odprowadzenia zbędnych produktów przemiany materii.

Zabiegi pomagają zachować młodszy i zdrowszy wygląd skóry. W zależności od przyczyny i rodzaju starzenia się skóry oferujemy poniższe metody, które pomogą w walce z problemem.

Polecane zabiegi

Starzenie skóry - pytania i odpowiedzi

Co to jest starzenie się skóry?

Starzenie się skóry to naturalny proces, który zachodzi w miarę upływu lat. Skóra ulega przemianom, które wpływają na jej wygląd, elastyczność i zdolność do regeneracji.

Jakie są główne przyczyny starzenia się skóry?

Główne przyczyny starzenia się skóry to m.in. stopniowe obniżenie produkcji kolagenu i elastyny, wpływ czynników zewnętrznych, takich jak promieniowanie UV czy zanieczyszczenia środowiskowe, stres oksydacyjny, osłabienie naturalnej bariery hydrolipidowej, oraz spadek poziomu estrogenów.

Jakie inne czynniki wpływają na starzenie się skóry?

Na kondycji skóry niekorzystnie odbijają się również inne czynniki, takie jak nieodpowiednia dieta, długotrwały stres, podłoże genetyczne, używki czy ekspresja mimiczna.

Jakie są objawy starzenia się skóry?

Najczęstszymi objawami starzenia się skóry są utrata jędrności i elastyczności, uczucie suchości i szorstkości skóry, powstawanie zmarszczek i bruzd, rozszerzone pory, przebarwienia, opadanie powiek i worki pod oczami, sucha skóra pod oczami, wiotczenie skóry na szyi i dekolcie, uwidacznianie się naczynek krwionośnych, oraz większa podatność na urazy.

Jak można opóźnić proces starzenia się skóry?

Zrozumienie przyczyn starzenia się skóry pozwala na wybieranie optymalnych składników aktywnych, preparatów pielęgnacyjnych i skutecznych metod mających na celu opóźnienie tego procesu. Branża kosmetologiczna rozwija coraz bardziej zaawansowane strategie i technologie anti-aging.