Utrata włosów to problem dotyczący zarówno mężczyzn, jak i kobiet w każdym wieku. Co prawda codzienne wypadanie włosów jest naturalnym procesem fizjologicznym, jednak problem pojawia się, kiedy każdego dnia tracimy swoje włosy bardzo intensywnie, co skutkuje przerzedzeniem fryzury, a często również łysieniem. Jeśli problem staje się zbyt dotkliwy, a ilość utraconych włosów przewyższa tę odrastających, warto zdecydować się na leczenie łysienia. Pierwszym krokiem w celu ustalenia przyczyny nadmiernego wypadania włosów powinno być przyjrzenie się swojej diecie i stylowi życia. Niewłaściwie skomponowane posiłki, które dostarczają niewystarczające ilości witamin i składników mineralnych, długotrwały stres oraz zbyt krótki sen to jedne z najczęstszych przyczyn utraty włosów. Zdarza się jednak, że objaw ten towarzyszy jednak wielu chorobom, np. tarczycy, problemom hormonalnym lub też stosowanemu leczeniu.

Innymi istotnymi przyczynami wypadania włosów może być również ich niewłaściwa pielęgnacja, niedawno przebyta ciąża, a także łysienie androgenowe lub bliznowaciejące, po urazach, oparzeniach, napromieniowaniu, a także związane ze stanami zapalnymi toczącymi się w obrębie skóry głowy. Każdy uraz lub choroba związany z pojawieniem się blizn na głowie wiąże się z utratą włosów, ponieważ zbliznowaciała tkanka pozbawiona jest cebulek włosowych oraz naczyń krwionośnych.

Bez względu na przyczynę utraty włosów, warto zdecydować się na leczenie w Warszawie. Dostępne w naszej klinice terapie na wypadanie włosów przynoszą zadowalające rezultaty. Poniżej przedstawiamy najważniejsze z nich.

Badanie trichoskopowe pozwala poznać przyczyny wypadania włosów

Możliwie szybkie zapoczątkowanie terapii przeciwko nadmiernemu wypadaniu włosów jest bardzo istotne, jednak najpierw należy poznać samą przyczynę łysienia. Badanie trichoskopowe to nieinwazyjna metoda na ocenę owłosionej skóry głowy i włosów za pomocą urządzenia nazywanego wideodermatoskopem. Dzięki specjalnej głowicy wyposażonej w kamerę lekarz dermatolog obserwuje obraz w 70-krotnym powiększeniu na ekranie monitora. Uzyskane zdjęcia można zapisać w pamięci komputera, co w późniejszym czasie pomoże ocenić efekty zastosowanej terapii na wypadanie włosów.

Podczas trichoskopii skóra głowy oceniana jest pod kątem ilości włosów i stanu mieszków włosowych oraz łodygi włosa, a także istniejących ognisk chorobowych. Dodatkowo dzięki specjalnemu oprogramowaniu lekarz potrafi ocenić ilość włosów w stanie wzrostu, spoczynku oraz obumierania. Badanie trichoskopowe jest więc podstawą do ustalenia właściwego leczenia wypadania włosów, dopasowanego do przyczyny problemu.

Zadzwoń i zapisz się na konsultację trychologiczną u lekarzy dermatologów w OT.CO Clinic w Warszawie.

Zahamuj wypadanie włosów dzięki mezoterapii skóry głowy

Mezoterapia igłowa skóry głowy polecana jest osobom, które borykają się z problemem nadmiernego wypadania włosów i łysienia. Metoda ta polega na wstrzykiwaniu cienką igłą niewielkich dawek substancji leczniczych w miejsca zmienione chorobowo na skórze głowy. Już po wykonaniu serii kilku zabiegów można zauważyć wyraźny efekt poprawy jakości włosów, zahamowania ich wypadania, a nawet zapoczątkowania odrastania nowych. Stosowanie mezoterapii na skórze głowy zalecane jest również w celach profilaktycznych, zwłaszcza u osób obciążonych genetycznie lub regularnie noszących doczepiane włosy.

Stosowane w leczeniu wypadania włosów substancje aktywne pobudzają wzrost oraz hamują wypadanie włosów. Wśród nich można znaleźć mieszanki leków przeciwzapalnych, a także witamin i innych składników odżywczych. Każdy preparat dobierany jest indywidualnie do potrzeb skóry głowy pacjenta, a jego podskórna iniekcja przeprowadzana jest co 0,5-1,5 cm. Wykonywane mikronakłucia nie są jednak bolesne, a przeprowadzany po nich masaż głowy pozwala rozprowadzić zaaplikowane składniki oraz rozluźnić mięśnie. Na szczególną uwagę zasługuje innowacyjny preparat dr Cyj, który zawiera 7 cennych peptydów oraz kwas hialuronowy. Jego stosowanie pozwala powstrzymać wypadanie włosów, przyspieszyć odrost nowych baby hairs, zrewitalizować mieszki włosowe, a także wzmocnić strukturę włosów. Oczekiwane rezultaty są widoczne już po wykonaniu pierwszej serii zabiegu.

Zapisz się na zabieg, który odżywi Twoje włosy u podstawy.

Karboksyterapia na wypadanie włosów

Jedną z chętnie stosowanych przez medycynę estetyczną metod na wypadanie włosów jest również zabieg karboksyterapii wykorzystujący dwutlenek węgla. Wtłoczenie tego gazu pod skórę głowy jest bezpieczne, ponieważ dwutlenek węgla powstaje naturalnie w wyniku procesu oddychania. W efekcie w obrębie skóry poprawia się odżywienie i utlenowanie tkanek, a także usprawnia się mikrokrążenie. Podanie dwutlenku węgla pod skórę wiąże się również z wytworzeniem wielu nowych naczynek krwionośnych, które poprawiają kondycję cebulek włosowych, stymulując je do regeneracji oraz odrastania włosów w miejscu wykonania zabiegu.

Terapia wypadania włosów osoczem bogatopłytkowym
Inną metodą wykorzystującą naturalny potencjał komórek własnego ciała jest zastosowanie osocza bogatopłytkowego w leczeniu łysienia. Komórki te izoluje się z własnej krwi pacjenta, co pozwala zachować w preparacie cenne czynniki wzrostu odpowiedzialne za regenerację skóry głowy oraz cebulek włosowych. Pobrana od pacjenta krew żylna jest przygotowywana do podania w specjalnej, atestowanej wirówce, która oddziela poszczególne składniki krwi. Tak przygotowany preparat podawany jest metodą iniekcji w skórę głowy dotkniętą problemem nadmiernego wypadania włosów. W efekcie już po 3 miesiącach pojawiają się pierwsze rezultaty zabiegu w postaci odrostu nowych baby hairs.

Przeszczep włosów FUE

Metoda FUE na wypadanie włosów (Follicular Unit Excision) to obecnie najnowsza oraz najnowocześniejsza metoda przeszczepiania włosów na świecie. Zabieg polega na przeniesieniu włosów z części potylicznej głowy do miejsc ze skłonnością do nadmiernego ich wypadania. Co więcej, zabieg nie wymaga użycia skalpela oraz mało przyjemnego szycia skóry głowy i wiążącego się z nim długotrwałego gojenia, a nawet blizn. Zabieg na wypadanie włosów w Warszawie jest stosunkowo długi, ponieważ wymaga skrupulatnego pobierania włosów jeden po drugim za pomocą specjalnego urządzenia. Metoda FUE ogranicza jednak ryzyko powstawania powikłań, a także skraca do minimum czas potrzebny na rekonwalescencję.

Ze względu na przeszczepienie własnych cebulek włosowych zabieg pozwala osiągnąć zadowalające efekty bez ryzyka uczuleń i komplikacji. Co prawda na uzyskane efekty trzeba zaczekać około 6-12 miesięcy, jednak są one długotrwałe i utrzymują się przez wiele lat. Warto więc uzbroić się w cierpliwość.

Zadzwoń i dowiedz się więcej o rewolucyjnej metodzie pozwalającej zagęścić czuprynę.

karboksyterapia co2 na wypadanie wlosow

Karboksyterapia CO2 na wypadanie włosów

toczen skorny

Toczeń skórny