Pieczenie skóry to nieprzyjemna dolegliwość, która spotyka każdego – niezależnie od wieku, płci, czy trybu życia. Objawia się zaczerwienieniem skóry, przesuszeniem oraz dyskomfortem podczas dotykania jej. Tak, jak w przypadku swędzenia czy bólu, pieczenie to reakcja obronna organizmu i istnieje wiele przyczyn, które ją powodują. Zdarza się, że dolegliwość jest tylko tymczasową reakcją, która znika samoistnie po paru dniach.

Jedną z najczęstszych przyczyn odpowiedzialnych za powstanie stanu zapalnego to:

• kontakt z drażniącym czynnikiem takim jak detergent lub nieodpowiednio dobrany szampon do włosów,
  • niekorzystny wpływ czynników atmosferycznych – silne słońce, duża temperatura, mróz.
  • czynniki genetyczne.

Pieczenie stanowi szczególny problem jeśli dotyczy skóry głowy i często towarzyszy mu wysypka oraz zaczerwienienie. Najczęstszymi przyczynami występowania dyskomfortu na głowie są takie choroby jak grzybica, zapalenie mieszków włosowych, łupież, pasożyty. Częstym powodem powstawania problemu są źle dobrane kosmetyki do skóry głowy, które powodują reakcje alergiczne.

Dolegliwości związane z pieczeniem są szczególnie nieprzyjemne i krępujące, ponieważ mogą powodować nieustanną chęć drapania się po swędzących miejscach. W przypadku wystąpienia problemu warto skonsultować się z lekarzem i ocenić zmiany powstałe na skórze głowy. W naszej klinice oferujemy metody pozwalające na zredukowanie problemu związanego z pieczeniem, które znajdują się poniżej.

Polecane zabiegi