fbpx

Wypadające włosy to problem coraz większej liczby kobiet i mężczyzn w różnym wieku. Samo wypadanie pojedynczych włosów jest naturalne, ponieważ przyjmuje się, że zdrowy człowiek codziennie traci je w ilości od 50 do 100. Natomiast nie jest dobrze, kiedy tracimy wyraźnie więcej włosów. Wypadanie włosów może dotyczyć równomiernie całej głowy lub tylko pewnych części. Przyczyn łysienia jest wiele, dlatego też ciężko jest samodzielnie dobrać odpowiedni sposób leczenia. Zastanawiasz się co na wypadanie włosów stosować? Przeczytaj poniższy artykuł.

Dlaczego włosy wypadają ?

Przyczyny wypadania włosów mogą być różne. U kobiet łysienie może pojawić się po urodzeniu dziecka, po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych, w wyniku menopauzy lub zaburzeń hormonalnych. Jest to spowodowane obniżeniem poziomu estrogenu. Jedna z form estrogenu – estradiol wpływa na gęstość włosów i elastyczność skóry.

W przypadku mężczyzn za wypadanie włosów jest odpowiedzialny testosteron, którego pochodna – dihydrotesteron – wpływa na kurczenie się mieszków włosowych, co znacznie opóźnia wzrost zdrowych włosów. Jest to przykład łysienia androgenowego, które w pierwszej kolejności jest widoczne w okolicach skroni i czoła, a później obejmuje kolejne obszary głowy. Również niedobór tyroksyny spowodowany niedoczynnością tarczycy powoduje, że włosy stają się suche i łamliwe, a to prowadzi do ich wypadania.

przyczyny wypadania włosów

Przyczyną wypadania włosów może być także niedobór żelaza, który powoduje spadek poziomu hemoglobiny transportującej tlen do wszystkich komórek organizmu. Mieszki włosowe w efekcie stają się bardzo osłabione. Wypadanie włosów może być również spowodowane zażywaniem leków na depresję, artretyzm, nadciśnienie tętnicze, miażdżycę i zakrzepicę. Dodatkowo nadmierną utratę włosów można zauważyć w przypadku zatrucia rtęcią, arsenem, kwasem borowym, talem oraz w stanach długotrwałej gorączki. Na łysienie wpływają również choroby skóry takie jak: grzybica, zapalenie ropne mieszków włosowych, łuszczyca, łojotokowe zapalenie skóry, toczeń rumieniowaty, kiła, twardzina ograniczona i łupież.

Inne przyczyny wypadania włosów to: nadmierny stres, nieodpowiednia pielęgnacja, zła dieta lub anemia.

Jakich witamin potrzebują włosy?

Aby włosy były zdrowe mocne i lśniące, potrzebują odpowiedniej diety. Niezbędne witaminy na włosy to:

• Witamina A –  retinol jest bardzo ważnym składnikiem tabletek na włosy, ponieważ wpływa na prawidłowy metabolizm komórek rogowego nabłonka skóry, do których należą zrogowaciałe komórki macierzy włosa.
  • Witaminy z grupy B – biorą bezpośredni udział w procesach fizjologicznych wzrostu włosów oraz chronią je przed chorobami.
  • Witamina E – nadaje włosom połysk oraz jedwabisty wygląd, zapewnia dobre krążenie krwi, chroni mieszki włosowe przed szkodliwym działaniem wolnych rodników.
  • Witamina H – biotyna, zapobiega łysieniu oraz siwieniu włosów.
  • Witamina C – odpowiada za prawidłowy rozwój kolagenu, który wpływa na kondycję włosów.
witaminy na włosy

Co stosować na wypadanie włosów?

Przede wszystkim należy dostarczać do organizmu wszystkie wymienione powyżej witaminy. Można to zrobić stosując odpowiednie witaminowe suplementy na włosy. Aby były zdrowe i odżywione konieczna jest zbilansowana dieta. Suplementy oparte na minerałach dostarczą również potrzebnego żelaza, cynku miedzi i krzemu. Wszystko, co na wypadające włosy może mieć skuteczne działanie, musi być dobrane do indywidualnych potrzeb i braków w organizmie danej osoby. Lek na wypadające włosy, poza odpowiednimi witaminami, powinien zawierać naturalne składniki o łagodnym działaniu.

Elementy zgodne z naturą to oczywiście zioła. Rośliny zielarskie są jednym z najlepszych źródeł czynnych substancji, które wykazują powinowactwo ze strukturą oraz związkami występującymi w skórze i włosach. Niezastąpione zioła na włosy to:

• korzeń żeń-szenia – wzmacnia, stymuluje mieszki włosowe, poprawia krążenie,
  • rumianek – łagodzi podrażnienia i dezynfekuje,
  • korzeń łopianu – ma właściwości ściągające, przeciwłupieżowe, ogranicza wypadanie i przetłuszczanie,
  • szałwia – hamuje wypadanie i przetłuszczanie się włosów, zwalcza łupież, ma właściwości przeciwzapalne,
  • bhringraj indyjski – przeciwdziała wypadaniu włosów i stymuluje ich wzrost,
  • nagietek lekarski – działa przeciwzapalnie i przeciwgrzybiczo, nawilża,
  • skrzyp polny – wzmacnia włosy, przyspiesza ich wzrost, zapobiega wypadaniu, pobudza krążenie skóry głowy,
  • liście i kora brzozy – hamują wytwarzanie łoju, przyspieszają porost włosów i zapobiegają ich wypadaniu.

Tabletki na wypadanie włosów, które zawierają w składzie powyższe składniki roślinne oraz odpowiednie witaminy i minerały mogą znacznie poprawić kondycję włosów oraz nie wykazują szkodliwego działania.

TOP 4 zabiegi na włosy

Przyczyn wypadania, możliwości leczenia oraz sposobów pielęgnacji włosów jest bardzo wiele. Dlatego najlepiej skonsultować problem ze specjalistą. Nieodpowiednie leczenie często kończy się sporymi wydatkami i brakiem efektów. Możliwe jest skorzystanie z kilku skutecznych zabiegów, ponieważ dzięki nim nawet genetyczne łysienie da się pokonać za pomocą odpowiednio dobranego zabiegu.

1. Transplantacja włosów metodą FUE polega na punktowym pobieraniu z okolicy potylicznej fragmentów skóry o średnicy od 0,7 do 0,9 milimetrów, które zawierają mieszki włosowe. Następnie umieszcza się je w miejscach gdzie włosów jest mniej lub nie ma ich wcale.

Transplantacja włosów FUE

2. Leczenie komórkami macierzystymi również wiąże się z pobraniem bardzo niewielkich fragmentów skóry z tyłu głowy. Kolejny etap to stworzenie zawiesiny, która zawiera komórki progenitorowe, czynniki wzrostu oraz komórki macierzyste. Tak przygotowany preparat zostaje wstrzyknięty w skórę głowy pacjenta.

Leczenie komórkami macierzystymi

3. Leczenie osoczem bogatopłytkowym, które polega na pobraniu od pacjenta kilkudziesięciu mililitrów krwi, którą poddaje się odwirowaniu. W ten sposób uzyskuje się osocze bogatopłytkowe. Głównym składnikiem pozyskanego surowca jest czynnik wzrostu, który odpowiada za regenerację komórek i ich szybki wzrost. Po odpowiednim przygotowaniu osocze zostaje wstrzyknięte w skórę głowy. Poprzez odwirowanie krwi można uzyskać również fibrynę. Zabiegi ostrzykiwania skóry głowy fibryną lub osoczem doskonale wspomagają zabieg przeszczepiania włosów.

Leczenie osoczem bogatopłytkowym

4. Karboksyterapiajest stosowana na leczenie łysienia, wypadania włosów oraz łuszczycy. CO2 (dwutlenek węgla) zostaje wtłoczony iniekcyjnie pod skórę, dzięki czemu powstaje efekt zwiększenia mikrokrążenia i dotlenienia komórek oraz mieszków włosowych. Tworzą się czynniki wzrostu VEGF, które stymulują odnawianie i wzrost nowych włosów.

Karboksyterapia

Klinika OT.CO

„Nasza klinika medycyny estetycznej tworzona jest przez zespół lekarzy, którzy z czystym sumieniem pomiędzy słowami „praca” i „pasja” mogą postawić znak równości. Robimy to, co od zawsze było naszym zamiłowaniem i kochamy to, co robimy. Nie pomagamy Pacjentom zmieniać wyglądu – pomagamy im odmienić swoje życie na lepsze. To zdecydowanie ważniejsza idea. Oni cieszą się lepszym wizerunkiem, a my cieszymy się ich szczęściem – ciężko ocenić, czyja radość jest większa.”